Nőgyógyászati fertőzések

​Az intim területeken számos mikroorganizmus alkotja az egészséges hüvelyflórát. Ezek a mikroorganizmusok egymás mellett élnek, és a Lactobacillusok azok, amik biztosítják a hüvelyflóra számára kedvező savas közeget. A hüvelyflórát számos tényező befolyásolja, mint a hormonális ciklus, az életkor, táplálkozás, tisztálkodási szokások, stb. Amennyiben ez az érzékeny egyensúly felborul, úgy az egészséges hüvelyflóra helyét kórokozók veszik át, így kialakítva a hüvelyfertőzésre jellemző tüneteket, mint az égő, viszkető érzés, gyulladás, irritáció, gyakori vizelési inger, fájdalom. Ez komplikált esetben akár visszatérő is lehet, megkeserítve az érintett nők mindennapi életét. A hüvelyi fertőzések kezelése során fontos a tudományos vizsgálatok eredményeinek alkalmazása annak érdekében, hogy elkerüljük a hosszadalmas, kellemetlen kezeléseket. A nőgyógyásznak tudnia kell, hogy melyik típusú fertőzést milyen úton (hüvelyi vagy szájon át szedhető), milyen célzott hatóanyaggal, milyen dózisban és mennyi ideig kell alkalmazni, valamint, hogy a kezelés után hogyan állítható helyre tartósan a normális hüvelyflóra.

Rendelőnkben lehetőség van mikrobiológiai mintavételre, ami a bakteriális és gombás fertőzés kimutatására és a baktériumtörzsek antibiotikum érzékenységének meghatározására szolgál.

Emellett a leggyakoribb szexuális úton terjedő betegségek (STD) kórokozóinak (Neisseria gonorrhoeae, Mycoplasma genitalium, Herpes simplex virus, Ureaplasma urealyticum, Trichomonas vaginalis, Gardnerella vaginalis, Chlamydia trachomatis) molekuláris biológiai módszerrel történő kimutatására is van lehetőség.